Projektas Nr. 06.2.1-TID-V-507-01-0003 „Valstybinės reikšmės krašto ir rajoninių kelių rekonstrukcija. II etapas“

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos ir Transporto investicijų direkcija 2016 m. spalio 28 d. pasirašė projekto Nr. 06.2.1-TID-V-507-01-0003 „Valstybinės reikšmės krašto ir rajoninių kelių rekonstrukcija. II etapas“ sutartį. Šioje sutartyje projektui finansuoti numatyta skirti iki 18 382 276,94 Eur Europos Sąjungos regioninės plėtros fondo lėšų.

Projektas „Valstybinės reikšmės krašto ir rajoninių kelių rekonstrukcija. II etapas“ apima 4 sutartis:

1. Kelio Nr. 141 Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda 18,00–22,70 km rekonstravimas

Sutartis Nr. 1 pasirašyta 2015 m. gruodžio 13 d. su AB „Kauno tiltai“.

Darbai baigti: 2016 m. rugsėjo 15 d.

Atliktų darbų vertė: 3 052 162 Eur, iš jų Europos Sąjungos lėšos – 1 693 668 Eur.

Atlikti darbai: kelio Nr. 141 Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda 18,00–22,70 km ruože įrengta 8,0 m pločio kelio danga; rekonstruotos pralaidos, įrengta lietaus nuotekų sistema; rekonstruota sankryžos su valstybinės reikšmės rajoniniu keliu (Pk 221+99,80), taip pat nuovažos į vietinius kelius, sodybų grupes, laukus bei pavienes sodybas, autobusų sustojimo aikštelė, pastatyti nauji kelio ženklai, gyvenamuosiuose namuose (18,67 ir 21,78 km, dešinėje kelio pusėje) langai pakeisti į triukšmą slopinančius, rekonstruoti inžineriniai tinklai.

2. Kelio Nr. 164 Mažeikiai–Plungė–Tauragė 48,00–58,18 km rekonstravimas

Sutartis Nr. 2 pasirašyta 2016 m. gruodžio 8 d. su UAB „Lemminkainen Lietuva“.

Sutarties vertė: 7 461 714 Eur, iš jų Europos Sąjungos lėšos – 4 140 561 Eur.

Darbus planuojama atlikti iki 2018 m. birželio mėn.

Sutarties įgyvendinimo metu bus: rekonstruotas dviejų eismo juostų su 1,50 m pločio kelkraščiais kelio ruožas (faktiškai darbai atliekami 8,915 km ilgio ruože); rekonstruotos 2 sankryžos su valstybinės reikšmės rajoniniais keliais (Pk 482+00 ir Pk 560+60) ir esamų nuovažos, taip pat rekonstruoti 3 tiltai (48,4 km per Uošną, 50,98 ir 55,9 km per Babrungą) ir viadukas 55,4 km (per geležinkelį), inžineriniai tinklai (elektros linijų (0,4 kV), ryšių linijos, drenažo inžineriniai tinklai), autobusų sustojimo aikštelės, abiejose kelio pusėse įrengtas dangos konstrukcijos (išilginis) drenažas.

3. Kelio Nr. 145 Kėdainiai–Šėta–Ukmergė 41,950–45,177 km rekonstravimas

Sutartis Nr. 3 pasirašyta 2016 m. birželio 16 d. su AB „Panevėžio keliai“.

Sutarties vertė: 1 631 728 Eur, iš jų Europos Sąjungos lėšos – 905 458 Eur.

Darbus planuojama atlikti iki 2017 m. gegužės 23 d.

Sutarties įgyvendinimo metu bus: atnaujinta kelio dangos konstrukcija (sustiprinta, išplatinta); rekonstruotos sankryžos ir nuovažos, vandens nuleidimo įrenginiai, įrengta metalinė pralaida, drenažas, šaligatviai ir pėsčiųjų takai, apsauginiai kelio atitvarai, taip pat rekonstruotos autobusų stotelės, pritaikant aplinką ir statinius žmonių su negalia poreikiams.

4. Kelio Nr. 144 Jonava–Kėdainiai–Šeduva 76,400–90,058 km rekonstravimas

Sutartį Nr. 4 pasirašyta 2017 m. sausio 11 d. su UAB „Šiaulių plentas“.

Sutarties vertė: 9 557 678 Eur, iš jų Europos Sąjungos lėšos – 5 239 872 Eur.

Darbus planuojama atlikti iki 2017 m. lapkričio 23 d.

Sutarties įgyvendinimo metu bus: rekonstruota kelio dangos konstrukcija, sustiprinti pagrindai ir įrengta asfalto danga; sankasa ir pralaidos sustiprintos geotinklais, įrengti poliai, dangos konstrukcijos drenažas, sumontuotas 315 mm skersmens šulinys, įrengti pakelės grioviai paviršiniam vandeniui nuleisti nuo jungiamųjų kelių, įrengtos ir rekonstruotos sankryžos, nuovažos, pėsčiųjų ir dviračių takas nuo Kapų g. (Pk 764+10) Baisogalos miestelyje iki sankryžos su vietiniu keliu (Pk 771+30) į Lopų gyv. Bus įrengtos naujos vandens pralaidos ir rekonstruotos senos, rekonstruotos maršrutinio transporto stotelės, įrengti takai nuo sankryžų šalutinių kelių iki sustojimų peronų, perstatyti eismo intensyvumo ir greičio matuokliai, įrengti apsauginiai atitvarai ir signaliniai stulpeliai, taip pat esami langai pakeisti į triukšmą izoliuojančius su specialiomis orlaidėmis, rekonstruotos elektros ir ryšių linijos, sutvarkytas pakelės drenažas.

Šių ruožų rekonstravimas užtikrins patogesnį ir saugesnį susisiekimą visoje Lietuvos teritorijoje, sumažins socialinę atskirtį ir ekonominius skirtumus tarp Lietuvos regionų, sudarys geresnes sąlygas vietiniam eismui, sumažins nelaimingų atsitikimų skaičių, santykinę transporto srautų sukeliamą taršą, kelių priežiūros ir taisymo sąnaudas, dėl didesnio transporto srauto greičio bus sutaupyta daugiau laiko.

Krašto ir rajoninių kelių plėtros poreikis nustatytas ne tik Europos Sąjungos teisės aktuose, bet ir Nacionalinėje susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programoje (2013), 2015–2020 m. Lietuvos Respublikos valstybinės reikšmės kelių priežiūros ir plėtros programoje (2015).

 

2016-12-29

Paskutinė atnaujinimo data: 2018-07-12